söndag 15 januari 2017

Oumph!


Gjorde en riktigt god gryta ikväll till mig, Henke och Ronja på Oumph. Jag har tidigare ätit pulled oumph men tyckte kanske inte att det var någon hit. Men denna var riktigt, riktigt god! God för sig själv och god i grytan. Brynte lök, morötter och zucchini, hällde på en kopp vatten och i med en buljongtärning. Lät det koka upp lite, slängde i en förpackning krossade tomater, salt och peppar. Lät det koka ytterligare för att få morötterna lagom al dente. Under tiden stekte jag oumphen till dess att den fick riktigt fin stekyta och kokade upp riset. I med créme fraiche (jag använde Arlas vitlök/parmesan men chili skulle nog göra sig riktigt bra också) och kidneybönor i grytan följt av oumphen. 

Det blev så himla gott och jag blir glad av tanken på matlådan imorgon. Rekommenderas varmt till er som, precis som jag, tänkt äta mer vegetariskt i år och vill experimentera lite med diverse råvaror! Oumph är dessutom mycket kalorisnålt men fullt av nyttiga proteiner. Det enda negativa med oumph är priset. Jag betalade 49 spänn för 280g, så det gäller att fylla ut ordentligt med grönsaker om man gör gryta. Speciellt om man är fattig student som behöver matlåda! 

Härnäst skall jag testa den kebabkryddade oumphen jag har ligger i frysen. Sedan skall jag testa massor med smarriga recept på naturell oumph. Det finns en hel uppsjö av dem online! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar