torsdag 17 mars 2016

Just nu.


En liten uppdatering kring livet, liksom. Just nu:

... är jag himla stressad. Om lite mindre än en vecka är det dags för vår första tentamen i osteologi. Det är en salstentamen (the worst tentamen of all kinds and times) och vi skall kunna alla 206 ben. "Oh my god!" tänker ni kanske då, inte nog med det: vi skall inte enbart kunna dessa i homo sapiens sapiens utan i de vanligaste boskapsdjuren i Sverige, och i landets fauna. Typ katt, hund, hare, nöt, häst, säl o.s.v. I tio veckor har vi enbart studerat ben. Ben, ben, ben. Dag ut och dag in! Och ja, det är kul, givetvis, men nu börjar det slita lite fysiskt men kanske framförallt psykiskt. Enformigt satan, dessutom. Det skall bli sååå skönt att få denna tentamen gjord, för då går jag på ledigt i 11 dagar och kommer tillbaka till en ny kurs. Det ser jag fram emot! 

... längtar jag hem! Så.himla.mycket! Avstickaren till Stockholm 5-6 mars var härlig. Framförallt för att jag fick träffa mamma, pappa och svärföräldrarna. Skall hem till Kattne den 27:e mars igen, har liksom inte varit hemma sedan i julas så det skall bli mysigt. Saknar ihjäl mig efter alla! Zacgos, busa med Ebba och Maja, middagar och lunch med familjen... Och just, jag har presenter liggandes hemma, det har pågått hemlighetsmakerier mellan Henke och syrran. Är inte ett dugg nyfiken... 

... är jag fattig, som en kyrkråtta. #harliksomknapptrådmedpastaellernudlarhallå #hjälp

... är jag så himla glad att jag har Ronja. Vi klickade ganska på en gång när vi träffades, när vi båda var två nervösa förstaårsstudenter här på Gotland i desperat behov av att ha någon att ty sig till. Tänk att jag skulle hitta en bästa vän såhär "sent" i livet, underbart! Love ya, gurl! 

... helt fast i Downton Abbey. I love drama! Och alla kläder! Och språket! Och... allt!

... sugen på sushi. Hela.jävla.tiden! Blir galen på mig själv. 

... sugen på ett glas rosé. Så får det bli, todeloo! <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar