söndag 27 november 2016

Inget skämt

Det blåser omkring 25 s/m på ön idag. Jag älskar den här ön, men inte idag. Skulle öppna balkongdörren för att ta en Pepsi förut - flög med och var övertygad om att det var slutet på mitt liv, att jag skulle flyga över balkongräcket. Jag flög alltså med dörren ut och sträckte armen på köpet. Såg min tid på jorden passera i revy. 

Omkring tio timmar senare skall jag gå ut igen för att hämta ytterligare en Pepsi (beroende much) bara för att upptäcka att hälften ligger på grannens altan. Plattan har vält över kanten. Henke fick gå ut på pepsijakt, för jag går fan inte ut i det här vädret. Precis utanför mitt fönster står gatulyktan och vajar. Skulle inte förvåna mig om fönstren rök med inatt.

Och just ja, det snöar också. Varför inte liksom? Lika bra att få allt på en gång. Snö i 25 s/m i ansiktet är lika med smärta...

Trevlig kväll på er! <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar