onsdag 2 december 2015

Wii U - äntligen mitt!

Här om dagen såg jag över ekonomin och insåg att jag faktiskt hade råd med det där jag velat ha - SÅ - länge: ett Wii U! Det här är en helt fantastisk konsol med många fina speltitlar. I min beställning la jag till Donkey Kong Country Tropical Freeze och en pro controller (som är på vift någonstans i Sverige, ingen vet var). Jag vet inte hur många gånger jag har sagt: "åh, vad jag önskar att jag kunde spela Super Mario Bros 3 igen", mitt absoluta favoritspel från Nintendo. Och vad upptäcker jag? Jo, det finns till Wii U, för 50 spänn. FÖR 50 SPÄNN! I repeat: för 50 S-P-Ä-N-N! Tillsammans med supermånga gamla titlar, helt i originalform. Kan meddela att det är lika kul nu som det var då. 

Igår satt vi i alla fall tre tjejer här och gapade, svor och asgarvade till Mario Kart 8. Upptäckte ganska snart att padden (syns på bilden) är fantastisk. Från den styr man hela konsolen via en touchskärm och den fungerar givetvis som vilken kontroll som helst. Skulle Henke vilja ligga och glo på Netflix och jag spela, då kan jag göra det ändå via denna (dock inte alla spel, Mario Kart fungerar ex. inte). Hur otroligt smidigt är inte det? 

Idag skall jag ge mig på Donkey Kong. Det skall tydligen vara ett ganska avancerat plattformsspel, så vi får se hur många svordomar som kommer med på köpet. Någonting annat jag har upptäckt är att prylar som dessa, vilka man velat ha sådär superduperlängetyp, nog helst inte skall köpas under en tentavecka. Mistakes were made, people.

Mitt sista tips: KÖP, BARA KÖP! And enjoy it! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar