onsdag 6 januari 2016

Min europeiska familj

I år har jag fått helt fantastiska julklappar. Precis innan vi for till fastlandet fick jag en sprillans ny 42-tummare av mamma och pappa. Sedan kom julafton och jag fick ännu mer fina prylar. Man skulle kanske kunna tro att en helt ny TV är min "årets julklapp", men senni där tror ni fel! Min absolut -BÄSTA- julklapp i år var "Min europeiska familj - De senaste 54000 åren", SIGNERAD av Karin Bojs. Den kvinnan är numer min idol. Detta är en bok som borde finnas i varje arkeologs eller arkeologistudents bokhylla, eller varför inte i varje människas, oavsett yrke. SÅ viktig, SÅ informativ, SÅ spännande! Till och med jag som redan har läst om i princip varenda studie hon lägger fram blir imponerad av människorasen. Hon lägger ihop ett och ett så himla fint hela vägen! 

Så, är du intresserad av människans historia, släktforskning och DNA - köp/låna denna och LÄS DEN! Helt klart en bok för den nyfikne. Du behöver inte ens besitta några som helst kunskaper inom ämnet sedan innan, för hon är så professionell och enkel i sina beskrivningar. Får jag välja en enda bok som gått i tryck de senaste tio åren, att ta med till en öde ö, då är det denna! Denna kvinna har skrivit en bok som enkelt tagit sig in på min topp-5-lista! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar