tisdag 5 januari 2016

2015-2016 i VÄLDIGT korta drag!

Typ alla i hela världen gör ju sådana "det här var jag under 2015" och "det här skall bli jag under 2016", så why not. Här har ni några korta reflektioner från mig! 

2015:

- Jag har lärt mig otroligt mycket på universitetet, fått toppbetyg även då jag inte haft det som mål och klarat tentor som jag aldrig någonsin ens trodde att jag skulle ta i hamn. Jag har insett att all denna tvivel kring mig själv egentligen inte resulterar i ett skit, dags att sluta underskatta min egen förmåga och inse att jag kan bli någonting. Mina professordrömmar fortsätter!

- Jag har utvecklats som person på så vis att jag vågar ta för mig lite mer. Det har helt enkelt blivit lite mer ruter i den här bruden! Jag vågar säga nej och jag vågar säga ja.

- Jag landade, pinsamt nog, mitt första sommarjobb. Trivdes ganska bra och tjänade pengar, helt okej alltså! 

- Jag har insett att det finns en helt sjukt skön fördel med att jobba. I somras fick jag ju smaka på det där med att faktiskt vara ledig efter jobbet. Ganska.så.nice! Komma hem och veta att ja, nu är jobbet på jobbet och jobbet är inte med hem. Till skillnad från plugget, som ju alltid är med hem. Men så lägger ju jag 10h/dag på plugget också, lite mer än normalt... #workhardorgohome (och ja, jag ÄLSKAR det!)

2016:

- Jag gjorde en total kovändning i studierna nyss. Jag har ganska länge funderat på att läsa osteologi (här är en liten förklaring av ämnet) men inte riktigt vågat, eftersom jag har underskattat min förmåga så enormt. Men så innan jul mailade jag lärarna för att se om det kanske kunde finnas en chans för mig att få läsa det nu i vår, ändå. Och det fick jag! Så nu kan ni tro att jag utmanar mig själv, och det känns SÅ bra! Längtar till mitten av januari då det hela drar igång. 

- Jag skall börja spela mer. Använda den där svindyra datorn som jag köpte i somras för en del av min lön. Den har fått stå och samla damm ett tag, eftersom "jag inte har tid". Skall verkligen försöka skära ned på plugget lite, som jag ju visserligen älskar, för jag inser att även andra saker behöver få plats i mitt liv. Typ som tre timmars skrikande framför en skärm, i Dota. Jag ska verkligen försöka!

- Styra upp träning och kost. Klassiker, obligatorisk på allas listor i hela världen! Jag och Henke har snackat väldigt mycket om det här faktiskt, och vi är båda ganska trötta på hur vi lever just nu. När vi kommer tillbaka till ön (åker hemåt på fredag) skall vi ha en vegetarisk vecka. Spännande!

Jag taggade mig här om dagen. Mitt namn i anglosaxisk/frisisk futhark. Jag älskar den här tatueringen, så så så så så mycket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar