fredag 22 april 2016

Just nu

I have so much on my plate, jag orkar inte ens skriva ett sammanhängande inlägg så jag kör en "just nu"-uppdatering.

- Jag har en tentamen att skriva om osteologiska metoder. Vi skall skriva ett kompendium som vi skall kunna infoga i framtida arbete vilket förklarar vilken metod vi använt och varför. Det är inte så kul som det låter. Vi läser om mer eller mindre lastgamla metoder (hallå, 1800-talet ringde och ville ha dem tillbaka) men jag ifrågasätter dem hela tiden. Nu har jag gett mig fan på att mission impossible skall löna sig och att mitt kompendium skall vara så uppdaterat som möjligt. Just nu sitter jag med näsan i forskning om könsbedömning av horn på nötkreatur. En forskare som, precis som jag, ifrågasätter de metoder vi fått lära oss nu. Jag skulle kunna ta den enkla vägen ut bara för att klara tentamen, men why the hell would I? Jag betalar inte flera hundra tusen för att klara mig igenom en utbildning, jag vill ju för fan lära mig allt jag bara kan och så skall jag ju jobba med detta i framtiden! LET'S GOOOOO! 

- Dag 9 utan kött. Himla gött faktiskt! Har inte haft en enda tanke på att vilja äta kött de senaste dagarna, det har helt enkelt börjat gå lekande lätt. Skall jag kalla mig vegetarian nu? Vet inte om jag vågar, men just nu känns det helt otänkbart och framförallt jävligt onödigt att gå tillbaka till att äta kött. SÅÅÅ SKÖNT! 

- Visby är underbart vackert just nu! Älskar, älskar, älskar våren här på ön. 

- Jag älskar kaffe. Just like that. Så. 

#backtoplugg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar