fredag 15 april 2016

Vegansk vecka: dag tre

Av någon anledning så gick inte inlägget att publicera igår. Här kommer det i alla fall.

Frukost: frukostbricka på båten till fastlandet. Fanns ingen direkt information om vad brödet var bakat på, men har känt mig lite knas i magen idag så jag har mina misstankar... Känns inte så bra! Blev en smoothie och fruktsallad också.

Lunch: mammas quornfärssås med spaghetti. Mums!

Middag: gjorde en lasagne. Den fick inte godkänt av mig men pappa gav den MVG. Mamma och syrran tyckte den var okej. Testade soyaost för första gången och den var... inte god. Det var den som drog ner allting, för min del. Blä...

Kvällsmacka: bagel med påMackan och spenat. Bagels är ägg- och mjölkfria, men insåg senare att de ju för i helvete penslas med ägg hur "äggfria" de än är. Fail...

Dagens känsla: har varit lite smått skum i magen idag. Varför vet jag inte. Det kan bero på att vi varit på resande fot från tidig morgon till sen eftermiddag. Jag hoppas på nåt sånt. Känner mig lite småkrasslig också (Henke är superdålig). Maten idag har bara känts kaos, bortsett från mammas quornfärssås för den var verkligen supergod!

Hiss: påMackan. Helt klart! Lite skum bismak, men den gick att maskera med citronpeppar och då blev den riktigt god. Fint supplement till smör!

Diss: restaurangers oförmåga att erbjuda veganska alternativ. Kollade igenom salladsdisken på Destination Gotland idag eftersom jag inte visste vad bröden till frukostbrickan innehöll. Men det enda jag hittade i salladerna var typ räkor, mozarella, getost, dressingar, lax osv. Trist! Det verkar vara ett generellt problem för en vegan, att äta ute. Hur jäkla svårt skall det vara? En vegansk macka med lite olivolja och grönsaker? Någonting? HALLÅ, HÄNG MED I SVÄNGARNA! En vegan skall inte behöva vara vegetarian på restaurang, förjävligt ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar