onsdag 20 april 2016

Vårförkylning och sådär och sen gick det ju åt fanders också.

Ja, det är tyst här just nu. Henke var SVINDÅLIG när vi var hemma i Katrineholm. Förmodligen en släng av influensa, han var som en kabin och sov seriöst hela vår hemvistelse. Trodde att jag skulle slippa men så min fjärde vegandag gick det åt skogen. Blev dålig och har känt mig lite sådär smådålig sedan dess. Det är så frustrerande att vara sådär HALVDÅLIG. Ni vet, trött, lite febrig, liiite kli i halsen, liiiite snorig, hostan från helvetet... och det smäller aldrig till. Hellre att skiten bara bryter ut ordentligt så jag slipper sen, så jag får ligga några dagar och bara vara sjuk, men nä. Jag skall tydligen vara småfebrig och känna mig som en påse skit. Som en halv påse skit. Frustrerande eftersom jag ju ändå inte orkar någonting, men inte kan sjukanmäla mig från saker och ting eftersom jag inte är skiiitdålig.

Så ja, när jag blev sjuk orkade jag inte laga mat och la över ansvaret på de andra. Jag bara åt. Så veganskt blev det ju inte alla måltider, men vegetariskt. Idag har jag inte ätit kött på åtta dagar. DET har aldrig hänt förr, så även om veganveckan i sig gick åt fanders är jag så himla, himla stolt och glad! Kan väl inte precis säga att jag "mår bättre", eftersom jag uppenbarligen är sjuk (såklart inte p.g.a. maten, dah) och har svårt att bedöma hur min kropp mår annars. 

Magen känns bra i alla fall, bättre än vad den brukar. Så förmodligen var det inte BARA laktosen och mjölkproteinen jag inte mår bra av, utan förmodligen även allt fett som finns i kött. Så ja, förmodligen mår min kropp bättre av att avstå kött, känns himla skönt. Har inga som helst planer på att avbryta och börja äta kött igen, åtminstone inte som jag känner nu. Jag kör på såhär så länge jag mår bra! Vegetariskt som grund och så veganskt så ofta jag bara kan. Det skall nog inte bli några som helst problem. Jag skulle kunna se på det här som ett misslyckande, men tvärtom ser jag det som en vinst; jag äter ju vegetariskt nu!

Jag tänkte skriva ett inlägg senare, men en del har säkerligen undrat "varför denna radiotystnad"? Nu vet ni. Förkylningsåbäke och så en hemtentamen som skall skrivas på det. #fulltupp #nopressure

Nu skall jag platta till mitt så kallade hår och dra ned till universitetet. 

Vi hörs senare, peeps! <3

Update: eller så får vi feber och stannar hemma. Over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar